ΑΥΤΟΜΑΤΟ ON/OFF ΟΤΑΝ ΕΚΠΕΜΠΟΥΜΕ

3 Σεπ 2009

Γυναίκες και Ορθοδοξία

(Ο συνεργάτης μας, κ. Μάρκος Κ. Κουλούρης, είναι μόνιμος κάτοικος Μελβούρνης Αυστραλίας. Εκεί αρθρογραφεί στην εφημερίδα της ομογένειας "Νέος Κόσμος" και τα άρθρα του ξεχωρίζουν και συζητούνται ποικιλοτρόπως. Σήμερα, θα σάς παραθέσουμε ένα σημαντικό απόσπασμα από άρθρο του, που δημοσιεύτηκε στις αρχές Ιουλίου του φετινού καλοκαιριού (χειμώνας στην Αυστραλία) και αφορά στο τεράστιο θέμα: "Γυναίκες και Ορθοδοξία").

Γράφει μεταξύ άλλων στο άρθρο του αυτό ο κ. Μάρκος Κ. Κουλούρης:

Στον "Νέο Κόσμο" της 25ης Ιουνίου 2009, αναδημοσιεύτηκε άρθρο του σεβασμιότατου αρχιεπισκόπου Αυστραλίας, κ. Στυλιανού. Είναι προς τιμήν του αρχιεπισκόπου κ. Στυλιανού, να γράψει ένα τέτοιο άρθρο που προωθεί την προβολή της γυναίκας, θέτοντας τον τίτλο: "Πρόσωπα και έργα διαπρεπών γυναικών". Και είμαι σίγουρος ότι, ο αρχιεπίσκοπος δεν συγκινείται μόνον από πρόσωπα και έργα διαπρεπών γυναικών, αλλά και από έργα κάθε ταπεινής γυναίκας. Ξέρει ότι ο ρόλος κάθε γυναίκας στη ζωή, είναι τεράστιος, δύσκολος και επίπονος. Κάθε γυναίκα, όσο ταπεινή και ασήμαντη και αν είναι, καθημερινώς ανεβαίνει το δικό της Γολγοθά, είτε ως σύζυγος είτε ως Μάνα κ.λπ.

Εκείνο, όμως, που με εντυπωσιάζει είναι η διαφοροποίηση του εν λόγω ιεράρχη έναντι των άλλων αρχιερέων, παλαιών και νέων, οι οποίοι κατά καιρούς εξεφράσθησαν με τα χειρότερα, ίσως, και τα πιο αισχρά και ανάλγητα λόγια για την γυναίκα. Θα πρέπει ο αρχιεπίσκοπος να βγήκε έξω από την πόρτα της ορθοδοξίας, να πέταξε έστω και για μια στιγμή κατά μέρος το καλυμμαύχι και τα ράσα του, να πήρε βαθιά αναπνοή, να γέμισε τα πνευμόνια του με τον καθαρό αέρα της ελευθερίας της γνώμης του, να ξέχασε έστω και για λίγο τον δογματισμό του κατεστημένου που υπηρετεί και να κοίταξε στα μάτια την γυναίκα.

Οι σελίδες των ιερών φυλλάδων, δεν έχουν σχεδόν τίποτα καλό να πουν για την γυναίκα. Είναι, όμως, μεστές από κατηγορίες και χλευασμούς. "Εύα και προδοσία, αναξιότητες και απαγορεύσεις, ταπεινώσεις και βρισιές...". Το ότι δήθεν εξυψώθηκε ως Μάνα του Υιού η γυναίκα, δεν φαίνεται να έχει σημασία, αφού, συγχρόνως, υποτιμήθηκε και ταπεινώθηκε βάναυσα με την αποπομπή της από το δήθεν παιδί της, τον ίδιον τον Υιόν. Είναι λέει ανάξια, ως δήθεν "ακάθαρτη", να προσφέρει τις υπηρεσίες της ως στέλεχος και λειτουργός του Υψίστου και τής απαγορεύεται αυστηρώς η πρόσβαση σε ultra ιερούς χώρους, Αγία Τράπεζα, Άγιο Όρος κ.λπ.

Οι δε ακατονόμαστες βωμολοχίες και βρισιές από μερικούς μέγιστους ιερούς πατέρες είναι εξωφρενικές. Ο μισογύνης Κλήμης ο Αλεξανδρεύς ("Παιδαγωγός", 2.33), γράφει: "Μια γυναίκα, αν λάβουμε υπ' όψιν ποία είναι η φύση της, πρέπει να αισχύνεται γι' αυτήν". Ο Τερτυλλιανός ("De Cultu Feminarum", 1.1), λέει ότι οι γυναίκες αποτελούν "την πύλη μέσα από την οποία έρχεται ο διάβολος". Ο Επιφάνειος (PG 42.740) γράφει ότι οι γυναίκες "αποπλανώνται εύκολα, είναι αδύναμες και τους λείπει η λογική. Ο Διάβολος ξερνά το χάος του μέσα από αυτές".

Το μεγάλο, όμως, υβρεολόγιο, το μισος και η ανείπωτη αισχρότητα, βρίσκονται στις άγιες φυλλάδες, του κατά τ' άλλα τρανού πατέρα της Ορθοδοξίας, Αναστασίου Σιναΐτη, "Ερωτήσεις και Απαντήσεις". Ο επίσης μισογύνης αυτός - και ποιος ξέρει σε τι άλλο ήταν βουτηγμένο το άθλιο σαρκίο του - στο "Πας ο εμβλέψας γυναικί", ψέλνει αναιδώς και ασυστόλως τα εξ αμάξης στο γυναικείο φύλο. "Τι είναι γυναίκα; Ναυάγιο στην ξηρά, πηγή κακίας, δοχείο ακαθαρσίας, θανατηφόρα συνάντηση, ολίσθημα των οφθαλμών, καταστροφή των ψυχών... Κάθε κακία είναι μικρή συγκρινόμενη με την κακία της γυναίκας...".

Βλέπεις μια όμορφη γυναίκα στο δρόμο, σε συναπάντημα ή όπου αλλού, και ενθουσιάζεσαι. Η ομορφιά της, η θηλυκότητά της και η φυσική της έλξη που ασκεί επάνω σου, προσελκύει την προσοχή σου, σε εκστασιάζει και σε εμπνέει. Αυτό είναι πρόνοια της φύσης, ώστε τα θηλυκά να έλκουν τα αρσενικά για να επιτυγχάνεται η γονιμοποίηση και διαβίωση των ειδών. Παίρνεις θάρρος και για μια στιγμή ξεχνάς τα βάρη που σε πλακώνουν και βγαίνεις από το λήθαργο της σταναχώριας, της θλίψης και της απελπισίας. "Όχι", λέει ο Σιναΐτης, "μην επηρεάζεσθε από την ομορφιά, είναι του σατανά. Πάρε ένα μαχαίρι και άνοιξε την κοιλιά της να ιδείς τι θα βρεις κάτω από το δέρμα της, μέσα της. Κόκκαλα και νεύρα και φλέβες και δυσωδία. Σκέψου την, επίσης, γριά, αλλοιωμένη, πεθαμένη, να καταρρέει όλη εκείνη η ανθηρότητα. Σκέψου, τι είναι αυτό που θαυμάζεις και νιώσε ντροπή. Κι αφού ντραπείς, μετάνιωσε".

Τι να νόμιζε, άραγε, το δίποδο αυτό ον, ότι υπήρχε κάτω από το δικό του δέρμα; Μήπως καμιά θεϊκή ουσία ή τίποτα άλλο πολύτιμο άνευ σάρκας και δυσωδίας; Άλλος πάλι μεγάλος χριστιανοπατέρας, που δεν θυμάμαι το όνομά του, έλεγε: "Ως γνωστόν, αρχικώς, το αρσενικό και το θηλυκό συνυπήρχαν και η αναπαραγωγή γινόταν δια της διχοτόμησης". Ως εδώ είναι αλήθεια. "Όταν, όμως, ο Θεός έβγαλε ένα παΐδι από τον Αδάμ και είπε να γίνει η γυναίκα, δεν έκανε τίποτα άλλο παρά να βγάλει μέσα από τον άνδρα - το σερνικό δηλαδή - τη γυναίκα, το θηλυκό, το οποίο τον βασάνιζε, τον ταλαιπωρούσε με τις σατανικές θηλυκές αμαρτίες της και δεν τον άφηνε να αγιάσει, για να βρεθεί κοντά Του. Κατ' αυτόν τον τρόπο, ο Θεός απελευθέρωσε τον άνδρα και τού άνοιξε το δρόμο προς τον Παράδεισο"...

(Το άρθρο του κ. Μάρκου Κ. Κουλούρη, στη συνέχεια αναφέρεται στον αρχιεπίσκοπο Αυστραλίας κ. Στυλιανό και παραθέτει κάποια στοιχεία τοπικού ενδιαφέροντος που τα παραλείπουμε. Σημειώνουμε πως όταν δημοσιεύτηκε ξεσήκωσε την αναμενόμενη - και συνηθισμένη πια - θύελλα αντιδράσεων στην εκεί ελληνική παροικία, αλλά ταυτόχρονα βρήκε και μεγάλη αποδοχή από τους πάρα πολλούς αναγνώστες της ελληνόφωνης εφημερίδας "Νέος Κόσμος" κι έτσι, μαζί με τη θύελλα των αντιδράσεων ήρθε και η θύελλα των ειλικρινών συγχαρητηρίων, που εμψυχώνουν πάντα τον καλό και καταξιωμένο συνεργάτη μας). G.F.T.


myspace layouts

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.